מה הוא "היליניג קרייס" של השיער?

"היליניג קרייס" או "אפקט ההבראה" הוא תהליך גמילה של השיער משימוש בחומרים כימיים ומעבר למוצרי טיפוח אורגניים.
שימוש נרחב במוצרי קוסמטיקה מסורתית עלול להוביל להצטברות של כימיקלים המזיקים לגוף שלנו, אחת הדוגמאות לנזקים אלה הוא סיליקון סינתטי המשמש תעשיות רבות כגון רכבים, וגם בתעשיית הקוסמטיקה ומוצרי הטיפוח לשיער ולעור.
הסיליקון הסינטטי מעניק לשיער מראה מבריק וגמיש אחרי השימוש אך בפועל הוא סוגר את הלחות בשערה ואינו מאפשר ספיגה ושחרור הלחות. כתוצאה מכך השערה נהיית כבדה ומתחת לשכבת הסיליקון היא יבשה יותר ומתחילה להישבר ולהתפצל.
בגלל שלרוב הסיליקון אינו מתמוסס במים הוא לא יירד בקלות בחפיפה. לכן גם כשעוברים לשמפו אורגני של yra נדרשים כמה שבועות של חפיפה על מנת להיפטר משאריות של אותם הכימיקלים הקלועים על השיער ועל עור הקרקפת.
זהו "אפקט ההבראה" השיער מקבל בהתחלה סוג של שוק ראשוני כי מוצרי קוסמטיקה אורגניים פועלים ברמות שונות של השיער וזה דורש כמה שבועות של הסתגלות.
מוצרי טיפוח האורגניים של yra בטוחים לשימוש, הם מועילים ומיטיבים עם השיער גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, זאת בזכות הרכיבים הפעילים המשפיעים לא רק על פני השיער, אלא גם תומכים בשכבות הפנימיות.

מוצרי קוסמטיקה מסורתיים עובדים על העיקרון של מוצרי הסוואה המסתירים בעיה מסוימת, הם סוג של ה״קוויק פיקסר״, הם עושים שיפור מהיר ודי מהר השיער חוזר לקדמותו. מוצרים הטיפוח האורגניים של yra מכוונים לשיקום ואיזון השיער והם יעילים יותר.

בשמפו ובמרכך קונבנציונאלי יש כימיקלים חזקים שממש אוכלים את השומן הטבעי שעל הקרקפת שלנו ופוגעים בזקיק השערה ובעצם גורמים לשיער יבש, עייף, שביר, ועוד לא מעט תופעות כדוגמת נשירת שיער מסיבית. ברגע שעוברים לשמפו מזין, טבעי ובעיקר אורגני שיש בו שומן טבעי ושמנים בכבישה קרה, צמחי מרפא וויטמינים ומינרלים, לוקח לקרקפת זמן להתאזן ולהתחיל לחזור ולייצר לעצמה את זקיקי השערה ואת השומניות הטבעית של הקרקפת. לאחר השלב הזה השיער הופך לבריא יותר, מלא יותר, מאוזן יותר, ואפילו יש שיפור בנשירה אבל יש זמן הסתגלות. צריך לא להתייאש, לתת לזה הזדמנות.

כחלק מאותו שוק ראשוני יתכן ותחוו שיער יבש ותחושת ״קש״ , קרקפת שומנית או שיער דביק תופעות אלו יכולות להתרחש בתחילת השימוש הן מוכרות כחלק מתהליך המייקאובר יעברו אחרי כמה שבועות. כמה הנחיות שיעזרו לעבור את " אפקט ההבראה" בקלות יותר - אחרי שחופפים עם השמפו והמרכך, צריך לשטוף את המרכך מהשיער היטב. כדאי לשים כמות קטנה של מרכך כי הוא מאוד מרוכז,  עדיף אפילו לא לשים על הקרקפת עצמה, והכי חשוב זה לסחוט כמה פעמים את השיער אחרי שטיפה מתחת למים. פשוט שמים את השיער מתחת לזרם המים וחוזרים על פעולת הסחיטה כמה פעמים( אותה פעולה גם כאשר את משתמש במסכה).  

חשוב להבין שמדובר בתהליך, שלוקח זמן ודורש סבלנות והתמדה. בתהליכים עמוקים אנחנו לא מחפשים פתרונות קסם ובזק.  אתם כבר למודי ניסיון שפתרונות אלו פגי תוקף מאד מהר, ודווקא שינויים עמוקים יותר לטווח זמן ארוך יותר הם אלו שישארו אתנו.